Sidste skoledag for vaskebjørnene

Udgivet af Mette Frøkjær den

Så er vi igen nået så vidt at vi skal til at sige auf wiedersehen til vores afgangsklasse. I år er det vaskebjørnene, der har haft sidste skoledag i dag.
Dagen startede tidligt med et overdådigt morgenmåltid sammen med skolens personale. Der var alt hvad det kolesterol-hungrende hjerte måtte kunne formaste sig til at begære. Det danske landbrug må have haft en velsignet dag med alle de æg og al den bacon, der blev fortæret sammen med rigelige mængder af hjemmebagte boller og muffins. Sikke en start på dagen!

_MG_6744Senere på dagen gik skolen i et veritabelt karamel-koma med en rigtig sidste-skole-dag-cocktail af karamelregn, vandballoner og barberskum. Vi har en masse billeder af optrinnet på Facebook (tryk på linket for at se billederne)
Traditionen byder også afgangsklassen at tage lidt gas på lærerne, hvilket vaskebjørnene også fik gjort. I år havde de lavet et gameshow, hvor lærerne skulle forsøge at dyste i disciplinerne Gæt et værelse, Gæt en sang og Gæt og grimasser. Der var nogle hårde nødder at knække iblandt udfordringerne, men lærerne tog det i stiv arm og hjalp flittigt til med at gøre sig selv til grin.

Efter endt drilleri af hovedlærerne, skulle piben have en anden lyd, da den obligatoriske fodboldkamp mellem

IMG_6871

afgangselever og lærere skulle være prikken over i’et. I år gik det dog ikke helt efter bogen, da lærerne vandt sikkert med cifrene 2-0. Sådan kan det gå og sådan gik det.
Så er det også lidt lettere at komme igennem resten af skoleåret.

Alt i alt en rigtig fin dag med god mad, underholdning og sports man ship.

Kategorier: Nyhed