Ude-sko-fri skole fra mandag d. 8. august

Udgivet af Mette Frøkjær den

Indesko er mere end velkomne.

På mandag starter et nyt skoleår på Børnenes Friskole.

Som varslet har vi besluttet, at Børnenes Friskole skal være udesko-fri-friskole 🙂
Det betyder, at ALLE fra mandag morgen skal afmontere udesko på måtten ved indgangene.
Benjamin har sat fine hylder op ved begge indgange – her stiller man sine SUT-SKO om natten, og sine udesko om dagen.
For at det bliver nemmest at lære for alle er det vigtigt at….
0-4. kl. bruger indgangen ved Store Torv
5.-9. kl. bruger indgangen ved Lille Torv (hovedindgangen)
dvs. alle “havedørerne i klassen” må ikke bruges som indgange.
Hvorfor?
Vi oplever, at det er svært at holde skolen ordentlig ren og med denne sko-ændringen håber vi dels på at få et renere miljø, samt dermed tid til at rengøringen prioriterer andre rengøringsopgaver end gulvene.
Det er vigtigt, at I taler med jeres børn om denne ændring, så de kan mærke, at vi alle arbejder på, at det skal lykkes. Ligeledes er både I og vi ansatte de gode eksempler, der skal vise vejen ift. udesko-fri-friskole på Børnenes Friskole 🙂
Kategorier: Nyhed