Jul i en coronatid

Udgivet af Boernenesfriskole den

I år er alting anderledes. Også december. Hvordan laver vi “nisse for….” og pakkekalendere uden at smitte hinanden, hvordan laver vi morgensamling med julesange, og hvordan laver vi juleskuespil og juleværksteder?

Inden månedens start indspillede Troels og Lene alle vores traditionelle julesange og lagde ud på drev.

det samme gjorde Kronhjortene og Ch ristian med de daglige små juleskuespil. Kalendertrækningerne blev filmet og lagt samme vej, så hver dag har klasserne kunne se det hele fra morgenstunden.

Vi pyntede op i klasserne, og da så 5. til 9. klasetrin blev sendt på hjemmeskole, tog vi det hele ned igen 10 dage før tid. Rigtig trist.

Juleværkstederne er blevet gennemført fra havoddere til elefanter klassevis – og alle har lavet mange, flotte hemmeligheder.
Bjørne, flagermus, løver, kænguruer og giraffer har haft online-juleværksteder – med bageværksted, fletteværksted, foldning af stjerner og lamper i papir, julecoronabanko, filte og hækle, nytårstaler og produktion af stemningsfulde videoer ud fra musik.

Juleafslutningen fredag er også klassevis – dog stadig med æbleskiver og en julehistorie og Julefeberdansen, som bliver streamet direkte.

og så må vi se, hvordan alting er med corona, når vi starter forhåbningsfulde op i det nye år.

Glædelig jul til alle

Kategorier: Nyhed