Jul på BØF

Udgivet af Sanne Korsholm Nissen den

Jul på BØF betyder en helt speciel december måned.

Hver morgen er der morgensang med et par sange, samt gave udtrækning ved Nisse- Sanne. I starten af måneden er der store juleklippedag, og ofte er der en klasse, som melder sig til Lucia-show d. 13/12. De sidste 4 dage før sidste skoledag er der Juleværksteder, hvor børnene og de voksne hygger mens der laves gode flotte julegaver. Der er typisk 4-5 værksteder, som har hver deres materiale på programmet. Der bliver arbejdet i dybden med materialerne, så børnene får ikke kun nogle fine gaver med hjem til træet – de får også lært at håndtere minimum 2 forskellige materialer i løbet af de fire dage.
Sidste dag inden jul er der afslutning, først i klasserne, så bliver alle klasser hentet af 9.klasse, som går/løber “nu er det jul igen” gennem hele skolen indtil alle ender i salen, hvor der synges endnu en håndfuld sange og de sidste gaver trækkes. Herefter er der æbleskiver og saft på Storetorv, mens der fortælles et juleeventyr. Det hele slutter med en nedtælling og så er der lige pludselig ferie.

Sidste stop inden man drager hjem med julegaver og sommerfugle i maverne er på kontoret, hvor der deles feriebolcher ud. Bare lige for at få sukkerniveauet helt op inden julen for alvor sætter ind 🙂

Kategorier: Nyhed