Jytte Mosekjær

Kontakt: jytte.mosekjaer1@boernenesfriskole.dk

Mit navn er Jytte Buur Mosekjær, jeg er årgang ´59 og har været ansat på Bøf siden sommeren ´05.

Oprindelig er jeg uddannet rytmisk musik- og bevægelseslærer fra Det Jydske Musikkonservatorium i Silkeborg (CRMB). Efter mange år som freelance underviser fik jeg lyst til at arbejde i længerevarende forløb, med de muligheder det giver for at følge både det enkelte barns og en større gruppes udvikling. Derfor tog jeg i 2005 meritlæreruddannelsen på Århus Dag- og Aftenseminarium med dansk som liniefag og jeg er glad for her på Bøf at kunne kombinere mine erfaringer omkring musik og bevægelse med mit nye fag.

Jeg underviser primært i indskolingen, hvor jeg har alle klasserne i rytmik, er delt klasselærer i Ørnene siden 2007 og derudover underviser jeg både små og store i idræt.

Privat er jeg gift med Niels og sammen har vi Maj (´86) og Mathias (´93).

Vi bor i et rækkehus i Hasle og er de glade ejere af en skøn Toller-hund.

Når jeg ikke er beskæftiget med mit arbejde, ser man mig gladest når jeg er sammen med min familie, danser, roer i kajak, eller bader i bugtens kolde vand.