Sanne Fleckner

Kontakt: sanne.fleckner@boernenesfriskole.dk

Jeg er fra 1954 – og har været lærer på Børnenes Friskole siden 1983. Jeg er gift med Tex, og vi har 3 store børn, som mere eller mindre er flyttet hjemmefra.

Vi bor i Nårup mellem Hammel og Gjern, hvor vi har et husmandssted på 13 tdr.land, som vi dyrker økologisk, når ellers vejr og vind er med os.

I 1998 brændte det oprindelige hus, og vi har nu over en temmelig laaaang periode egenhændigt bygget et nyt hus med bolig, galleri, værksteder mv.

Jeg har været på friskolen næsten fra skolens start og er nu ældst i gårde. Skolen fylder en temmelig stor del af mit liv, den er næsten mit fjerde barn. Jeg er vild med at undervise, gøre ting sammen med børnene, opdage og undres og udvikle nye pædagogiske tiltag.

Jeg er også skolens viceleder, så en del af min tid foregår på kontoret med at planlægge skemaer, guide vikarer, lave rammerne for afgangsprøver, holde møder, snakke med børn, forældre og personale.